Nov 21, 2011

Kejayaan yang diredhai-Nya

Assalamualaikum..

Entri ni nampak macam serius aje kan tajuknya..ehehe.tak ade lah..sebonar-bonarnye..aku baru jer lepas tengok bola..sukan sea akhir pertembungan antara Malaysia VS Indonesia..memang sangat sengit dan mendebarkan..puas la jugak aku sorak2..Akhirnya, Alhamdulillah. Kemenangan berada di pihak Malaysia..'Skuad Harimau Muda' go go go..5-4.


GOLLLLLL..!!!!
Jeritan abah, aiman dan aku yang setia menonton bola min awwal ilaa akhir..ehehe.
Bola sebenarnya memang sangat menyeronokkan. Bagi aku, permainan bola ni simboliknya macam matlamat kita. Aku nak tanya la..apa matlamat kita sebagai seorang hamba Allah..senang je tuh..law ikut skema jawapan SPM..mestilah hidup ni matlamatnya menghambakan diri, beribadah kepada Allah..look..it's easy to say right?? but pernah tak kita terfikir...jom fikir..ehehe. pernah x kita berusaha macam pemain2 bola yang lincah, tangkas dan aktif tu main...gelecek, tendang bola walaupun pelbagai halangan menimpa..hanya untuk sampaikan matlamat diorang untuk jaringkan gol??pernah tak?tanya sama diri...


Dah fikir?..macam tuh jugak kita sebagai hamba Allah..so, the point is..marilah kita sama2 berusaha, gol kan matlamat kita untuk mencapai keredhaan Allah. Hayya2..
Moga2 kita sentiasa bertambah iman dan berjaya dalam apa jua perkara yang kita buat..aminn.

InsyaAllah..


p/s: sukan lah dengan menutup aurat..Astagfirullah..bagi yang lelaki, men bola tuh pakai suar biar ler labuh sampai bawah lutut ye..peace yo..^^,

No comments:

Post a Comment