Nov 22, 2011

mee kari yg nyum2 + cempedak goreng^^

Assalamualaikum..


Nyum2..terliur tak bace tajuk entry neyh??..ehehe..
Today, aku belajar from my mama buat benda alah ni sebab aku teringin nak makan..sedap woo..2 kali aku round mee kari tuh..
rupe2nyer kan senang jer masak ni.

_____________________________________________________


Mama  > Pergilah potong bawang,halia,fishcake n sayur tu..nak makan kan??

Aku  > Oke2.angah g potong..(semangat masuk dapur)

Mama  > Hah! tengok ni..nanti nak makan buat sendiri.

Aku  > Erk...ehehe. (banyak giler aku tanya mama, itu ini itu ini)

Last2..

Mama  > Eishh..tensen betol banyak2 tanya ni.Bende remeh pon nak tanya!

Aku  > Haha..mestilah kene tanya ma,nanti tak paham! Mama jangan ler mare2 t kang ade darah tinggi karang..susah! Haha.

Mama  > Banyak lah ko..hahaha(mama gelak)


___________________________________________________


Ini lah faktor2 nya anak2 dara macam aku nih tak reti masak. salah satu sebabnya mak sendiri condem anak dia nak masak..adoyaiii..naseb lah badan..
Lepas tuh, siap lah mee kari aku tuh. Then, mama goreng cempedak..makan panas2. HUh!! Sodap sungguh tak terkire menjilat semua jari.(jari kaki tak ea..) ehehe...

So, that it is...tadaaaa~

Sory..da suku aku ngap baru nak snap pic!



mesti korunk da lame x ngap cempedak goreng kan3!

Orite readers...
Law rase terliur tuh..p suh mum korang masakkan & lau yg terlebih rajen macam aku..cook lah sendiri..senang jerk..ehehe.
Selamat Menjamu selera semua~^^,



No comments:

Post a Comment