Nov 19, 2011

one day..i'll be there

Assalamualaikum..
Alhamdulillah....syukur pada Allah dapat hidup sampai hari nie..huhu. Life?insyaAllah ok..Study? not bad.
Alhamdulillah sangat akhirnya rezeki mama and abah tersayang ade jugak tok sampai ke tanah suci Makkah untuk menunaikan umrah.Ya Allah,syukur sangat..Semoga mama and abah panjang umur dan murah rezeki  dan bahagia...waa...seronoknyer lah dapat jejak kaki kat sane..semoga satu hari nanti aku pun dapat pergi sana.Aaminn..

Mekah Mukarramah


Aku pulak kene terus berjuang untuk belajar kat sini (IPG KPI)..huhu...lame ag..4 tahun ag..i.Allah law panjang umur..FIGHTING FAZLIANA!!
student

Aku jugak telah diberi tugas yang sangat berat!! dush dush dush...sakit kepala otak aku..(xde la sampai biol)..hehe. Aku rase cam tak mampu nak galas amanah yang diberi (naqibah utk adek2 sem 1 2011 nie)..Ya Allah, tabahkan hati hambamu ini ya Allah...semoga kuat hadapi ujian hidup ni..tapi kan..huhu.naseb laaa aku dapat partner naqibah Kierah..my lovely roomate..hehe.ley laa dye ketuk aku law aku malas2..huhu.apepon..Innamal a'malubinniyah..need to be positive, betulkan niat..semoga dengan amanah ni dapat perbaiki diri aku sendiri..dapat tambahkan ilmu aku..dapat tingkatkan keyakinan diri, pupuk sifat dan jiwa seorang pendidik dan yang paling penting dapat mencapai keredhaan dan rahmat Allah Taala...aaminn..::)

usrahku~


Teringat pulak program BISIS aritu...pasal CINTA...mestilah cinta kepada Tuhan kan...xkan kepada pakwe plak...jadi,pengajaran yang boleh aku simpulkan daripada ceramah Puan Mahawa tadi tuu..KEBERGANTUNGAN kita pada Allah sangat penting...bila kita lakukan apa sahaja dan kemudian kita serahkan kepada Allah serta terus berdoa kepada-Nya..i.Allah hidup kiter akan sentiasa tenang dan bahagia..ujian or masalah yang datang, kita xkan rase susah sebab kita ada ALLAH...::)
jage hubungan kita dengan Allah dan jaga juga hubungan kita dengan manusia..semoga aku jugak menjadi seorang guru yang berjiwa pendidik yang penuh rasa CINTA dan KASIH SAYANG kepada semua orang..aaminn..
Sekian~



No comments:

Post a Comment